Προγραμματισμός (Intermediate)

Το Scratch είναι μια οπτική γλώσσα προγραμματισμού στην οποία δε χρειάζεται να πληκτρολογήσεις ούτε μια γραμμή κώδικα για να γράψεις ένα πρόγραμμα. Σχεδιάστηκε για να είναι διασκεδαστικό, εκπαιδευτικό και εύκολο στη διδασκαλία του προγραμματισμού. Έχει εργαλεία για τη δημιουργία αλληλεπιδραστικών ιστοριών, παιχνιδιών, προσομοιώσεων, παρουσιάσεων, κινούμενης εικόνας και πολλών άλλων προγραμμάτων.
Τα ρομποτικά σετ της LEGO, στοχεύουν στην εκπαίδευση των μαθητών μέσα από το παιχνίδι, προσφέροντας ακόμα περισσότερους τρόπους για την εκμάθηση ρομποτικής, καθώς και των βασικών αρχών του προγραμματισμού, της φυσικής και των μαθηματικών. Ο συνδυασμός των κατασκευών LEGO με την ρομποτική, έχει ως αποτέλεσμα την δημιουργία των LEGOMindstorms, τα οποία συνδυάζουν τα προγραμματιζόμενα τούβλα, με μηχανικά μέρη, αισθητήρες και τουβλάκια LEGO, για την κατασκευή εκπαιδευτικών ρομπότ.
Οι περισσότερες γλώσσες προγραμματισμού απαιτούν τη συγγραφή κώδικα, κάτι το οποίο για κάποιον αρχάριο είναι αρκετά δύσκολο. H Small Basic είναι μια γλώσσα προγραμματισμού που έχει σχεδιαστεί για να κάνει τον προγραμματισμό εξαιρετικά εύκολο και προσιτό για τους αρχάριους, καθώς χρησιμοποιεί απλές εκφράσεις για τη σύνταξη ενός προγράμματος , κάνοντας την μετάβαση από τον οπτικό στον λεκτικό προγραμματισμό εύκολη για τους μαθητές.
Για την ομαλή μετάβαση στο κομμάτι του Προγραμματισμού, χρησιμοποιούνται ειδικά δομημένα παιχνίδια που καθοδηγούν το μαθητή μέσα από τη διασκέδαση και το παιχνίδι να κατανοήσει τις βασικές αρχές του προγραμματισμού.
Με την βοήθεια της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Arduino, οι μαθητές μαθαίνουν την γλώσσα προγραμματισμού Wiring C ,η οποία είναι μια γλώσσα με στοιχεία από τις γλώσσες προγραμματισμού C, C++ και Wiring. Μέσω αυτής οι μαθητές, μπορύν να προγραμματίσουν το υλικό και να δημιουργήσουν διαδραστικές εφαρμογές.
Η Python είναι μια γλώσσα προγραμματισμού η οποία υποστηρίζει τόσο το διαδικαστικό (procedural programming) όσο και το αντικειμενοστρεφές (object-oriented programming) προγραμματιστικό υπόδειγμα (programming paradigm). Είναι δυναμική γλώσσα προγραμματισμού ( dynamically typed) και υποστηρίζει συλλογή απορριμμάτων (garbage collection ή GC). Ο κύριος στόχος της είναι η αναγνωσιμότητα του κώδικά της και η ευκολία χρήσης της. Μειονεκτεί όμως στο ότι επειδή είναι διερμηνευόμενη είναι πιο αργή από τις μεταγλωττιζόμενες (compiled) γλώσσες όπως η C και η C++. Η Python αναπτύσσεται ως ανοιχτό λογισμικό (open source) και η διαχείρισή της γίνεται από τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό Python Software Foundation.
Το Stencyl είναι ένα εργαλείο ανάπτυξης βιντεοπαιχνιδιών που επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργούν 2D βιντεοπαιχνίδια για υπολογιστές, κινητές συσκευές και στον ιστό. Το λογισμικό είναι διαθέσιμο δωρεάν, με επιλεγμένες επιλογές δημοσίευσης διαθέσιμες για αγορά. Το λογισμικό αρχικά ονομάστηκε "StencylWorks" ενώ ήταν σε εξέλιξη και για την αρχική κυκλοφορία, αλλά αργότερα συντομεύτηκε σε "Stencyl".
Το MIT App Inventor είναι ένα ολοκληρωμένο περιβάλλον ανάπτυξης εφαρμογών ιστού. Επιτρέπει στους νεοεισερχόμενους στον προγραμματισμό υπολογιστών να δημιουργούν λογισμικό εφαρμογών (εφαρμογές) για δύο λειτουργικά συστήματα (OS): Android και. Είναι δωρεάν και ανοιχτού κώδικα λογισμικό . Χρησιμοποιεί μια γραφική διεπαφή χρήστη (GUI) πολύ παρόμοια με τις γλώσσες προγραμματισμού Scratch , το οποίο επιτρέπει στους χρήστες να σύρουν και να αποθέσουν οπτικά αντικείμενα για να δημιουργήσουν μια εφαρμογή που μπορεί να εκτελεστεί σε συσκευές Android, ενώ ένα App-Inventor Companion (Το πρόγραμμα που επιτρέπει την εφαρμογή και την εκτέλεση εντοπισμού σφαλμάτων) που λειτουργεί σε συσκευές που εκτελούν iOS είναι ακόμη υπό ανάπτυξη. Το App Inventor στηρίζεται στις κατασκευαστικές θεωρίες μάθησης , οι οποίες τονίζουν ότι ο προγραμματισμός μπορεί να είναι ένα όχημα για την εμπλοκή ισχυρών ιδεών μέσω της ενεργού μάθησης.
Στην ενότητα αυτή οι μαθητές κάνουν μια εισαγωγή στην κατασκευή και την σχεδίαση ιστοσελίδων. Μαθαίνουν πως μπορούν να κατασκευάσουν μια απλή ιστοσελίδα με απλά δομικά στοιχεία, χρησιμοποιώντας την γλώσσα HTML και την CSS.
Το Processing είναι μια γλώσσα προγραμματισμού που στηρίζεται στη JAVA και ένα ολοκληρωμένο περιβάλλον ανάπτυξης (IDE) που έχει δημιουργηθεί για τις ηλεκτρονικές τέχνες, τις νέες τέχνες μέσων και τις κοινότητες οπτικού σχεδιασμού με σκοπό να διδάξει σε μη προγραμματιστές τις βασικές αρχές του προγραμματισμού υπολογιστών σε οπτικό πλαίσιο.