Πληροφορική

Το κέντρο πληροφορικής robolab ως πιστοποιημένο κέντρο ECDL, συμβαδίζει με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα (προκηρύξεις ΑΣΕΠ). Κάθε μαθητής έχει την δυνατότητα να παρακολουθήσει τα μαθήματα, είτε δια ζώσης με φυσική παρουσία στο χώρο της σχολής, είτε από το σπίτι του (e-learning).
Στο πρώτο επίπεδο προγραμματισμού χρησιμοποιούνται κυρίως γλώσσες οπτικού προγραμματισμού, όπως το Scratch, για να εισάγουν το μαθητή στην λογική του προγραμματισμού και την αλγοριθμική σκέψη. Κάποιες από τις γλώσσες/μεθόδους προγραμματισμού που χρησιμοποιούνται είναι:
  • Scratch
  • Lego Mindstorms EV3
  • Small Basic
  • Coding Games
Στο δεύτερο επίπεδο γίνεται εισαγωγή σε προγραμματιστικές δομές δεδομένων, καθώς και τη διαδικασία ανάλυσης και κατάτμησης ενός προβλήματος, με στόχο την επίλυση του. Μπαίνουν σε εφαρμογή οι κανόνες ανάπτυξης αλγορίθμου του πρώτου επιπέδου, καθώς ο μαθητής αντιμετωπίζει μεγαλύτερης κλίμακας project. Κάποιες από τις γλώσσες/ μέθοδοι προγραμματισμού που χρησιμοποιούνται είναι:
  • Scratch
  • Lego Mindstorms EV3
  • Small Basic
  • Coding Games
  • Wiring C (Arduino)
  • Python (Raspberry PI)
  • Stencyl (Game Design)
  • Android (MIT AppInventor)
  • HTML
  • Processing 3
Στο τρίτο επίπεδο οι μαθητές είναι σε θέση να δημιουργήσουν ένα βασικό project από το μηδέν, καθώς έχουν όλες τις απαιτούμενες γνώσεις προγραμματισμού που χρειάζονται. Πλέον, γίνεται εισαγωγή σε ανώτερες προγραμματιστικές δομές, κατασκευή real – life projects, ώστε τα παιδιά να γνωρίζουν την πρακτική εφαρμογή του προγραμματισμού στην καθημερινή ζωή. Κάποιες από τις γλώσσες/ μέθοδοι προγραμματισμού που χρησιμοποιούνται είναι:
  • Scratch
  • Lego Mindstorms EV3
  • Coding Games
  • Wiring C (Arduino)
  • C / C++
  • Python (Raspberry PI)
  • Python Game(Pygame)
  • Stencyl (Game Design)
  • Android (MIT AppInventor)
  • Web Design
  • Java
  • Processing 3
Ο μαθητής εισάγεται στην έννοια του ανοιχτού λογισμικού (ΕΛ/ΛΑΚ) και στην χρήση των εναλλακτικών λειτουργικών συστημάτων Linux. Το Linux συχνά προσφέρεται στο χρήστη σε διάφορες διανομές Linux. Χαρακτηριστικό των διανομών είναι η μεγάλη δυνατότητα παραμετροποίησης και επιλογής που προσφέρουν καθώς κάθε μια απευθύνεται σε διαφορετικό τύπο χρηστών. Ανάλογα με την φιλοσοφία που ακολουθεί κάθε διανομή μπορεί να δίνει μεγαλύτερη βάση στη φιλικότητα προς τον χρήστη, στις εφαρμογές πολυμέσων, την ευκολία παραμετροποίησης, απλότητα του συστήματος, μόνο ελεύθερο λογισμικό, χαμηλές απαιτήσεις σε πόρους, και άλλα. Οι διανομές που χρησιμοποιούνται είναι:
  • Ubuntu
  • Kali
Οι μαθητές έρχονται σε επαφή με ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα κατά την χρήση του υπολογιστή, που είναι τα προβλήματα ασφαλείας. Μαθαίνουν βασικές έννοιες δικτύων και ασφάλειας δικτύων, όπως επίσης μπαίνουν και στο κόσμο του ηθικού hacking. Ουσιαστικά, το ηθικό hacking, έχει ως στόχο την προστασία και την πρόληψη καθώς εάν ο κίνδυνος είναι γνωστός μπορεί να αποφευχθεί. Το μάθημα του Ethical Hacking χωρίζεται σε 4 ενότητες:
  • Εισαγωγή στο Ethical Hacking & Ασφάλεια Δικτύων
  • Ethical Hacking (Beginner) - "Σπάσιμο" κωδικών
  • Ethical Hacking (Intermediate)- Υποκλοπή διαδικτυακών πληροφοριών
  • Ethical Hacking (Advenced)- Απομακρυσμένος έλεγχος & υποκλοπή στοιχείων